dinsdag 14 augustus 2012

Papier Hier!


Met dit mooie weer is het fijn, om buiten bezig te zijn met water en dergelijke. Dus heb ik mijn  papier uit de snipperaar voor de dag gehaald en enkele dagen geweekt.  Daarna de staafmixer erin!
Met een zelfgemaakt schepraam en wat kleine spatraampjes maakte ik dit stapeltje papier .
de lichte velletjes is gewoon oud papier met wat kranten erbij. Daarna wat zwart pigment toegevoegd en later om donkergrijs papier te krijgen nog meer pigment. Toen ik er genoeg van had, bij de hele bak pulp nog turqoise pigment gedaan.
Wat zeefdrukjes geeft ook een aardig effect.

Deze collectie maakte ik in een andere bak met pulp. Eerst "gewone pulp" Daarna wat zwart en later rood. Wordt een mooie paarse kleur! Met de mouldingmat reliëf ingedrukt. Ook tussen 2 scheplagen wat dunne sisaldraden gelegd. Weer eens wat anders.


Hierboven de materialen die ik gebruikte. Een schepraam is heel gemakkelijk zelf te maken.


Van Jeanine uit België kreeg ik stalen van haar papier! Gemaakt van speciale broodzakken in verschillende kleuren. Ze heeft een andere meer professionele bewerking ,zodat ze prachtig dun papier maakt!


Hier nog enkele voorbeelden en een prachtige kaart en enveloppe met droogbloemen. gemaakt van bruine broodzakken. ( Jammer genoeg krijgen wij het brood hier in plastic zakken! )
Ze heeft bij iedere staal een beschrijving gedaan Ik heb er een naslagwerk van gemaakt!

9 opmerkingen:

Frederika zei

Het ziet er erg leuk uit. Mooi die bloemen die er bij gebruikt zijn.
Fijne dag
Frederika

Ineke zei

Ook alweer van die mooie dingen.

els zei

Mooie resultaten Hannie. Je bent er heerlijk experimenteel mee bezig geweest.
Ik krijg meteen de kriebels om mijn schepraampje, dat ik al jaren niet meer heb gebruikt, weer eens tevoorschijn te halen.
Bedankt dat je ons hebt laten meegenieten.

joke zei

Je hebt lekker 'buiten gespeeld'. Mooie resultaten met die stempels. Ik heb voor dat doel een plastic 'kanten' tafelkleedje gekocht waar ik het papier op schep. Dan komt het kantreliëf in het papier. Maar met stempels gaat het natuurlijk ook.

Inge zei

Leuk logje! In gedachten zag ik je bezig. Als een soort moderne "heks" roeren en rommelen in een bak met papier, beetje van dit erbij en oh ja, hier heb ik nog wat, gooi ik er ook maar bij. Gaaf hoor, wat er dan ontstaat. Het resultaat is vast hele mooie kaarten, ben benieuwd!
Mooie "kopfoto" zie ik hier weer!

Anoniem zei

WAT MOOOOOI!!!!!!!!!!!!!!
dit soort papier is zo inspirerend om er iets moois van te maken.
Gebruik je allerlei soorten papier door elkaar??
groet Rian

Anoniem zei

Wat je van papier kunt maken,weer zoiets moois Hannie.
Grt. Riet.

Jeanine zei

Dag Hannie,

Ben nogmaals verbaast hoe enthousiast jij over mijn staaltjes bent. Mooi naslagwerkje heb je er van gemaakt. Ik wacht vol ongeduld op de postbode om jouw staaltjes te kunnen bewonderen...
Fijn dat we op deze manier van elkaar kunnen leren...
Heb momenteel weer weinig tijd, maar ik maak nog wel een paar papiertjes, zodat ik een voorraadje heb om deze winter er van alles mee te maken...

Groetjes,
Jeanine

Anoniem zei

Leuk dat papier maken. Ik zelf ook een set gekocht om zelf papier te maken.Heerlijk om mee te experimenteren.